• Çalışma Saatleri
    Pzt – Cts: 9:30 - 18:00

  • Kocatepe Mh. Bayındır 2 Sk, 45/9 Kızılay
    06420 Çankaya Ankara

Eurodesk

Eurodesk’in amacı Gençlerin Avrupa politikaları ve fırsatları hakkında gençleri bilgilendirmek, gençlerin bu fırsatlardan yararlanmalarını ve katılmalarını sağlamak,Avrupa politikalarının ve fırsatlarının gençlerle çalışan kişiler, kurumlar ve yapılar arasında yaygınlaşmasını sağlamaktır. Eurodesk fikri İskoçya’da 1990 yılında, 6 gençlik çalışanının Avrupa fırsatları ve politikaları hakkında yeni bir bilgilendirme hizmeti ve anlayışı fikrini bir projeyle hayata geçirmeleriyle başladı. Bu anlayışta Avrupa’nın gençlere sunduğu fırsatları ve politikaları yerele indirgeyebilmek ve bu fırsatlara ulaşan genç sayısını arttırmak için yeni bir ağın kurulması fikri mevcuttu. Projenin Edinburgh’ta yapılan açılışından sonra, projenin kurucularına Avrupa’nın çeşitli kentlerinden yüzlerce soru gelmeye başladı. Eurodesk fikri aslında bu sorularla birlikte gelişmeye başladı. Bu süreçte yapılan bir çalışmadan soruların %40’ının İskoçya dışından geldiği ortaya çıktı. İskoçya dışında da farklı organizasyonlar Eurodesk çatısı altında çalışmalarına başladılar ve bu ülkelerde ki organizasyonlar arasında sıkı bir eşgüdüm ve işbirliği kuruldu. 1994 yılında Avrupa Birliği üyesi ülkelerin gençlikten sorumlu bakanlarına yapılan sunumda, Eurodesk fikrinin diğer ülkelerde de uygulanabilmesi ve yaygınlaşabilmesi için yeteri kadar esnek olup olmadığı tartışıldı. O dönemde gençlik bilgilendirmesi alanında belirli bir politikaya ve ilgili yapılara sahip ülkelerde Eurodesk noktaları kurulmaya başlandı. Proje sonunda Avrupa Komisyonu üye ülkelerde Eurodesk ulusal koordinatörlüklerinin kurulması yönünde istekte bulundu. Eurodesk’in kurucularından olan Bob Payne, o dönem için şunları söylüyor “ Mc’Donalds zinciri prensipte hangi ülkeye giderseniz gidin, aynı hizmeti, aynı menüyü, aynı renkleri kullanan bir zincirdir. Tüm ülkelerde benzer şekilde işletilen ve ayırt etmesi kolay, herkese tanıdık gelecek standartları mevcuttur. Eurodesk fikrinin 1995’ten sonra yaygınlaşmasıyla birlikte, Eurodesk, Avrupa fırsatları ve politikaları hakkında gençleri bilgilendirecek bir bilgilendirme ağı olarak,  tüm ülkelerde ilgili merkezlerde aynı standartlarda, benzer süreçlerde hizmet verecek bir ağa dönüştü”. 

Eurodesk şu an 32 ülkede ulusal koordinatörler aracılığı ve ulusal koordinatörlere bağlı olarak “yerel temas noktası” denen merkezlerle birlikte yürütülmektedir. Yerel temas noktaları sivil yapılar olabildiği gibi, farklı konularda çalışan sivil yada kamusal yapıların gençlikle ilgili birimlerinin yaptığı çalışmaların bir parçası olarakta çalışabilmektedir. Eurodesk’i gençler için çekici yapan en önemli özellik, ağ içerisinde farklı ülkelerden gençlerin, farklı ülkelerde ki eğitim, hareketlilik gibi konular ve politikalar hakkında ki sorularına çok kısa bir süre içinde, o ülkede ki ilgili yerel temas noktalarından yada ulusal koordinatörlerden cevap alabilmesidir. Gençler kendi ülkelerinde ki temas noktalarıyla iletişime geçerek, sordukları sorulara çok kısa bir süre içinde cevap alabilirler. Örnek olarak bugün Türkiye’den bir genç, Türkiye’de Eurodesk ağına, Almanya’da gönüllü olarak çalışabilme fırsatları hakkında bir soru sorduğunda, bu soru Almanya Eurodesk ağına yölendirilebilmekte ve Türkiye’den gencin sorusuna Almanya’da yer alan temas noktaları cevap verebilmektedir. Bu süreç ise bilginin takibini kolaylaştırdığı gibi, sorulan soruya konuyla ilgili uzman birimlerin, konuya hakim yapıların direk gençle iletişime geçmesini ve genci bilgilendirmesini sağlamaktadır. Bu da bilginin güveninirliğini, ulaşılabilirliğini arttırmaktadır. GSM-Gençlik Servisleri Merkezi, EURODESK Türkiye’nin yerel temas noktalarından biridir.

Daha fazla bilgi için; http://eurodesk.ua.gov.tr/hakkimizda.aspx